Крэйдавыя кар'еры пад Ваўкавыскам распрацоўваюцца для патрэб Краснасельскага завода будаўнічых матэрыялаў. Пасля выпрацоўкі крэйдавыя кар'еры затапляюцца, а ўся тэхніка і абсталяванне пераязджае да месца распрацоўкі новага кар'ера. Такім чынам, да закінутых і затопленых кар'ераў паяўляецца доступ у простых турыстаў і падарожнікаў. Вада ў кар'ерах мае яркі насычаны блакітны колер дзякуючы таму, што ўтрымлівае мноства мінеральных прымешак, па той жа прычыне вада мае большую чым звычайна шчыльнасць, таму ў ёй лягчэй трымацца на плаву. Самі кар'еры ператварыліся ў азёры даўжынёй да 4-ох кіламетраў. Турыстам і падарожнікам па Беларусі вельмі спадабалася гэта месца дзякуючы сваім абсалютна незвычайным для Беларусі краявідам, якія аддалена нагадваюць Мальдыўскія выспы, таму за крэйдавымі кар'ерамі пад Ваўкавыскам замацавалася народная назва "Беларускія Мальдывы". На дадзены момант маецца ўжо пяць затопленых крэйдавых кар'ераў, але да большасці з іх дабрацца дастаткова цяжка, адносна свабодны доступ ёсць як раз такі да самога прыгожага і вялікага з гэтых кар'ераў. У гэтым артыкуле прыведзены фота менавіта гэтага самага даступнага і вялікага кар'ера. Наведваючы крэйдавыя кар'еры пад Ваўкавыскам неабходна ўлічваць наступнае:
- Купанне ў затопленых крэйдавых кар'ерах вельмі небяспечна для жыцця, таму што берагі там абрывістыя і вельмі сыпкія. Лепш ўстрымацца ад купання (хоць спакуса і вялікая), і замест гэтага проста адпачыць на прыродзе, атрымліваючы асалоду ад унікальных відаў.
- Рэдакцыя нашага сайту таксама просіць турыстаў пакідаць за сабой чысціню, бо пакінутае тут смецце будзе ляжаць вечна, ніхто яго ўжо не прыбярэ.
Да дзеючых крэйдавых кар'ераў пад Ваўкавыскам пастаянна ездзяць БелАЗы, якія таксама цікава ўбачыць у дзеянні. Дарэчы дарогі тут вельмі пыльныя, нават асфальтаваныя дарогі абсыпаныя мелам, які і здабываецца ў кар'ерах. А непадалёк ад самага вялікага кар'ера віднеецца і сам завод будаўнічых матэрыялаў у Краснасельскім, для патрэб якога і працуюць здабытчыкі мелу.